ants nest


Opdracht: Hoe ervaar je de binnenkant van het gebouw (AKI) tip: maak gebruik van vormen die je alleen maar kunt vermoeden. 



Een van de eerste opdrachten waar een moeilijk probleem aanwezig is. De eerste schetsen zijn interessant (vind ik) als beeldvorm, (en zeker als je het heel groot uitbreid) je kan er in of uit.
 Het probleem was echter dat ik vast zat in een bepaalde manier van tekenen en een vast idee. Ik wou een soort optische illusie creëren. Er kan vrij weinig gebeuren tijdens het maken van de tekening die je van te voren eigenlijk al gepland en uitgewerkt hebt.
daarom ben ik met iets anders begonnen en heb ik geprobeerd de gelaagdheid vast te leggen met de sfeer van een mierennest of bijenkorf. Ik heb ook 'paden' uitgesneden om meer diepte en strakkere lijnen te creëren.
Ik wil nog wel verder met mijn eerste idee/schets maar dan meer voor het beeld dan voor deze opdracht, want het heeft het probleem van het gebouw niet opgelost en ziet er alleen interessant uit maar heeft (nog) geen echte diepte.

Annejet